Katastrophenauskunft, GmBH

Alles total katastrophal. För allt det tyska i tillvaron. Inhaber: Florian Neureuther.

Vi dissar del XIX

Publicerad 2012-12-22 10:02:00 i Zapatistas,

Nu är det dags: Chekkon Pepe dissar Påklistrade leenden och trevlighet i juletid.

Vad är det med folk i denna fagra juletid? Alla springer omkring med påklistrade leenden som bara blir värre för den som har bibehållit kortisol- och stressnivån på den nivå den legat sedan i september.
Alla ska önska "God jul" och en massa dynga som man skulle må mycket bättre utan. Ähh, stick åt fanders.
Nu tror alla att jag druckit för mycket Kanelwhisky eller nåt och det stämmer förvisso, men jag har redan åkt längdskidor och druckit expresso till frukost så fast det är så tidigt så att solen knapp hunnit över söderorts skyline så har jag rätt att dricka lite rusdrycker.
Andra tror kanske att jag är sur, men icke sa Nicke.
Nej, jag tycker bara att detta jädra rövslickeri och att alla springer omkring och dregglar i tomteluvor och lyssnar på Maraja Kärri och kletar in sig i en massa romantiskt juleskit, det är för mej som den där förbannade vänliga veckan.

"Vänliga veckan", vaffan e de för jävla bullskit? Ska man bara va snäll en vecka om året så kan man lika gärna vara ohyggligt jävla rabiat och otrevlig den veckan med. Speciellt som många vänliga veckor-mänskor e så jävla sura och snipfittor resten av året.

Äh, inför i stället en otrevlig vecka, eller en "Var så jävla sur som du kan, mot alla du möter"-vecka. Då kanske dom där sura jävlarna på bussen får ur sig skiten så jag slipper utsättas för deras jävla dynga till humör hela tiden.

Men trots allt vill jag inte framstå vare sig som någon misantrop, eller antroposof eller androgyn. Så till denna helga juletid som stundar, så önskar jag er alla att ni får det gosigt och mosigt och mysigt och pysigt och att barnens ögon kommer gnistra ikapp med nyårsfyrverkerierna och att ni får så mycket god julmat så att ni knappt orkar resa er upp ur soffan. Och att ni får en massa fina presenter från tomten (den nedrans kapitalisten) från faster Agda (t ex blomvaser och ljusstakar eller snöbollar från Kosta Boda hoppas jag ni får mängder av). Och frimärken och stafflier och allt annat hyschpysch eller vaffan det heter som ni får trycka in i ert smala källarförråd och aldrig gör er av med tills den dag ni dör och era barn får ta över skiten och slänga den på soptippen.

Men framför allt, ur det djupaste mörkret av mitt hjärta, så önskar jag att ni alla far åt helvete!

/Chekkon Pepe

Kommentarer

Postat av: Lars Svensson, Torbla går, Värmland

Publicerad 2012-12-22 10:10:20

Käften själv, gubbjävel

Postat av: Ahmed, Biskopsgården, Götebörg

Publicerad 2012-12-22 10:12:59

Döö, ja ska döda däj på instantgarm din jevvla orre!

Postat av: vskl

Publicerad 2012-12-22 10:35:59

Vad gullig du är.

Postat av: Jesus

Publicerad 2012-12-22 11:10:45

Du tror visst att du är ensam om att hata julen va. Tror du det var så jävla roligt ligga i krubban i betlehem. Tror du att det är så jävla roligt när 1 miljard människor väntar på att jag ska utföra mirakel? Och återuppstå? Det, mannen, är tunga förväntningar.....o jag pallar inte leverera!

Svar: Men skit i det då. Kom över på en jägermeister såru slutar och böla för guds skull. Don't be such a baby.
Lothar Leder

Postat av: Sörvhimd

Publicerad 2012-12-22 12:25:38

Och jag som precis hade köpt en ask av allra finaste belgisk choklad åt dig. Nu ger jag den till hunden istället.

Svar: Rätt åt den nedrans byrackan.
Lothar Leder

Postat av: Sixten Noet

Publicerad 2012-12-23 11:18:35

Du är ju helt rutten i hela jävla huvudet surgubbe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lothar Leder

Redaktionen på Lothar Leder Schreibenfirma AG består av: Josef Fritzl, Natascha Krampus, Lothar Leder, chefredaktör, f d u-båtskapten i schweiziska flottan, o ansvarig utgivare. Pablo Morales, dansk-mexikansk före detta barföreståndare och mellanviktsboxare. Ed Scriptor, amerikansk f d Vietnamkorrespondent och sportkommentator, även duktig hårdrockstrummis. Rogert Nudel, inrikeschef och sekreterare för autistisk desinformation. Sigurd Mazarin, häcklare, reporter och korrekturläsare, ofta dagbefäl. Xibalba Ba'atan, vår religiöst bevandrade och hallucinogent intresserade korrespondent i Centralamerika. Chekkon Pepe, politisk rådgivare, hembrännare samt tidigare Europatrea i den sorbiska nationalsporten Kegeljodln. Samt ett antal frilansande skribenter, bl a den tyrolske frihetskämpen Sepp Innerkofler som får jobba här så länge han inte tjatar om att ismannen är ett fuskarbete från Kaiserliche Staatsoper i Innsbruck. Vi stöder gammal punk, nya former av rävjakt och återinförandet av all sorts prygel lite här och där. Mest där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela