Katastrophenauskunft, GmBH

Alles total katastrophal. För allt det tyska i tillvaron. Inhaber: Florian Neureuther.

Fel nr? Inget problem!

Publicerad 2008-02-28 16:16:02 i Skvaller,

Sms från 073 7828261:
Haha säg inte till någon okej!
Mitt svar (känner inte igen numret, messet är uppenbart felsänt och jag känner för att skoja):
Ingen alls?
Sms från 073 7828261:
Haha nej(:p) har vi börjat,
Mitt svar:
Visst. För en timme sen. Du är sen!
Inget sms på en timme. Då skickar jag:
Förlåt, jag bara skoja. Fel nummer.
073 7828261:
Vadå fel nr?
Jag:
Fel nummer. Jag är inte den du tror att jag är.
073 7828261:
Vem är det?
Jag:
Du kan kalla mig Stoffe.
SMS-kompis:
Stoffe?!
Jag:
Tjaa, eller Mackan.
Kompis:
Va Hahaha
Sen svarade jag inte mer. Och hörde inget. Till det kom ett nytt mess:
Det bråk

Betyder förmodligen att vi inte är polare längre.

/Jean-Christoph Lêgume,
Skånsta
PS: Du som skickade messen till mig, missade du en träningsresa i innebandy i höstas så är det mitt fel. Jag fick nåt konstigt meddelande om detta, men raderade för jag stod på ett hustak just då och var deprimerad. Sorry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lothar Leder

Redaktionen på Lothar Leder Schreibenfirma AG består av: Josef Fritzl, Natascha Krampus, Lothar Leder, chefredaktör, f d u-båtskapten i schweiziska flottan, o ansvarig utgivare. Pablo Morales, dansk-mexikansk före detta barföreståndare och mellanviktsboxare. Ed Scriptor, amerikansk f d Vietnamkorrespondent och sportkommentator, även duktig hårdrockstrummis. Rogert Nudel, inrikeschef och sekreterare för autistisk desinformation. Sigurd Mazarin, häcklare, reporter och korrekturläsare, ofta dagbefäl. Xibalba Ba'atan, vår religiöst bevandrade och hallucinogent intresserade korrespondent i Centralamerika. Chekkon Pepe, politisk rådgivare, hembrännare samt tidigare Europatrea i den sorbiska nationalsporten Kegeljodln. Samt ett antal frilansande skribenter, bl a den tyrolske frihetskämpen Sepp Innerkofler som får jobba här så länge han inte tjatar om att ismannen är ett fuskarbete från Kaiserliche Staatsoper i Innsbruck. Vi stöder gammal punk, nya former av rävjakt och återinförandet av all sorts prygel lite här och där. Mest där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela